Dennis M borde skämmas

En av er läsare skrev att hon tyckte det var konstigt att jag inte skrivit något om Dennis Ms galna diet. Anledning är att jag blev väldigt rädd när jag såg kommentarerna till hans idé. En hel del sa nämligen att de tänkte prova det själva, och jag vill inte riskera att jag bidrar till att någon läser det och försöker sig på det själv. Jag blev helt seriöst fysiskt illamående och gråtfärdig när jag läste inlägget och såg vad hans beundrare skrev, så berörd blev jag. Nu väljer jag att skriva ett inlägg, för att försöka förklara hur livsfarlig och dessutom helt värdelös denna diet är.

Från början var hans idé att inte äta på 5 dagar och sen äta hur mycket som helst den 6 dagen. Jättebra idé tycker Dennis, helt livsfarlig tycker en människa med vanligt vett. Att göra sådär mot sin kropp är som att misshandla den, och helt i onödan eftersom det inte kommer ge något viktminskning. Dennis påstår det nu, javisst han har ju inte ätit på 3 dagar klart man ser resultat då. (Han ändrade dieten och tillåter sig nu äta en måltiden var tredje dag, det gör nämligen Victor Beckham som är han största idol) Men när man matvägrar på det sättet så ställer kroppen sig in på svält, dvs när du äter något så lagras varenda lilla kalori eftersom kroppen inte vet när de kommer få mat igen. Dennis hävdar att dieten inte alls är farligt eftersom många religösa grupper gör så här. Antar att han tänker på Ramadan, men där får man äta när solen gått ner. Vissa fastar under hela perioden, men den är en gång om året, det är inget man gör regelbundet.
En annan sak som Dennis verkar ha missat, är hur mycket kalorier det finns i alkohol. Han skriver om att han ska festa hela natten långt, ochvisar bilder på cider, drinkar osv. Jag har inge exakta siffror, men en stor öl motsvarar åtskilliga kanelbullar om vi säger så.

Att börja med den här idén är den snabbaste vägen till en ätstörning. Det är stor chans att man helt tappar hungerkänslan och slutar äta helt, eller att man hetsäter den 6 dagen vilken kan leda till bulimi. Jag tycker det är sinnessjukt att devote, eller om det är någon annanstans han bloggar nu tillåter det här. Han är en av de största modebloggarna och tusentals följer honom. Det är skrämmande, riktigt, riktigt skrämmande. Och personlgien så tycker jag han borde skämmas som postar sådana destruktiva inlägg. Han har uppenbart ätstörningar själv, men det är inget ursäkt för att uppmuntra andra till hans sjukliga livsstil.

Vad tycker ni om Dennis Ms sjuka idé? Och tycker ni att hans bloggplattform borde ta något ansvar för vad han skriver?

Dennis M med sin "älskade size-zero-Zana" som han så fint beskriver det. Vem säger så?
"Hej bloggen nu ska jag ut och träffa min storlek 38 Anna som har 39 i skor."

(bild dennism.se)

Kommentarer
Postat av: Fantasy Girly

Eeyuu, det är ju helt sjukt! Ät ordentligt och träna så räcker det!

2009-01-12 @ 16:36:08
URL: http://fantasygirly.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag kan inte förstå hur han inte kan se faran i det själv? Och att han propagerar ut det på det sättet. Det borde absolut inte vara tilllåtet, han bidrar ju till ökad anorexi. För vissa ser ju verkligen upp till honom och tar till sig varenda ord. Bloggplattformen borde absolut ta ansvar.

2009-01-12 @ 16:44:04
URL: http://www.hannahpe.devote.se
Postat av: Sophie

en stor stark öl motsvarar cirka 8 bigmac på mcdonalds !

2009-01-12 @ 17:09:04
URL: http://minafina.blogg.se/
Postat av: Erika

riktigt läskigt och super bra skrivet utav dig.

2009-01-12 @ 18:35:02
URL: http://glife.se/egogirl
Postat av: Sophia

det som är sjukast att allt detta ligger under kategorin "dennis tipsar"

2009-01-12 @ 19:36:06
Postat av: Jigga

släng in lite bilder från golden globe-galan! vilka som lyckades, och vilka som misslyckades. personligen tycker jag att Beyoncé var fantastiskt vacker, hon körde på den look som passade henne allra bäst. Och Jay-Z passade lika bra i finkostym som alltid. tillsammans ägde de röda mattan. Men nu vill jag veta vad du tycker!

2009-01-12 @ 22:23:00
Postat av: L,

HELT SJUKT!!!

2009-01-13 @ 07:58:53
Postat av: Magnus

Helt sjuk är han. Jag tycker att alla anmäler hans blogg. Visst vi har yttrandefrihet, men om många trycker på så tror jag att hans blogg portal kan ge vika. Därför uppmanar jag ALLA att ni anmäler hans inlägg! /Magnus

2009-01-13 @ 23:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0