Gå upp i vikt

Fick en smart kommentar från en tjej som ville gå upp i vikt, men inte hittade tips på det någonstans. Nej det hittar faktiskt inte jag heller. Veckotidningar verkar förutsätta att alla vill gå ner inte upp i vikt. Men jag känner många tjejer som skulle vilja lägga på sig några kg. Då brukar många svara med att dom kan väl bara äta massa godis. Men vissa har en sådan ämnesomsättning att man inte går upp, även om man så skulle leva på McDonalds mat.

Jag tror att det är bra att äta mycket feta basprodukter, grädde, "riktigt" smör osv.  Men om man verkligen vill gå upp i vikt så är självklart det bästa att ta kontakt med en dietist eller sin läkare.

Jag vet att jag har bloggat förskräckligt dåligt dom senaste dagarna, men imorgon lovar jag att skärpa mig. Kanske ska köra en till "Vem bar den bäst" special? Vad vill ni läsa?

Kommentarer
Postat av: tuss

vill att du dissar en massa bloggares kläder :D

2009-01-30 @ 15:33:10
Postat av: ELIN

oavsätt om man vill gå ner i vikt eller gå upp i vikt bör man gå till en dietist för att få bästa möjliga "diet" för ens egen kropp. :)

2009-01-30 @ 16:51:27
URL: http://elinwrites.blogg.se/
Postat av: luss

håller med ELIN.



jag kan äta vad som helst och jag lägger inte på mig nåt, och det kan också vara lite jobbigt, faktiskt!

2009-01-30 @ 16:59:17
URL: http://byluss.devote.se
Postat av: Maria

Jag är lång och smal, inte sjukligt smal, men kan inte gå upp i vikt. Jag har smal benstomme och uppenbarligen en satans ämnesomsättning eftersom jag äter ordentligt och inte tränar. Däremot så syns det när jag ätit onyttigt, för jag får dålig hy av till exempel pizza, pommes eller choklad.

2009-01-30 @ 19:32:31
Postat av: victoria.

ja, dissa massa outfit bilder på bloggare vetja, (:

2009-01-30 @ 21:20:30
URL: http://aboutvictoria.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja man ska verkligen inte äta massa onyttigt för att gå upp i vikt. Livsfarligt för kroppen. Man ska äta lite större portioner och äta på regelbundna tider. Äta rejäla mellanmål och försöka klämma in ytterligare ett mellanmål eller en extra middag senare på kvällen. Det är därför det är så svårt att gå upp i vikt, man måste typ va bunden till köket.

2009-01-31 @ 10:31:22
Postat av: Josefine

Började läsa din blogg under jullovet, då uppdaterade du många gånger om dan (förståligt, eftersom du hade mer tid då)

Det jag fastnade för var...all... så...ehm, ge oss lite mer av allt :D

2009-01-31 @ 15:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0