Förlåt och förklaring

Fick upprörda kommentar angående inlägget om Victoria Beckham och att hon såg ut som en tioårig pojke. SJälvkalrt var detta absolut inget påhopp mot smala. Jag tycker det är vackert med naturligt smala kvinnor. Och jag förstår hur jobbigt det måste vara att ständigt få läsa saker som "killar gillar egnetligen inte smala tjejer, utan kurviga". Det tror jag inte på heller, det flesta killar jag träffat på bryr sig inte så mycket om kroppsformer. Allt som inte är anorektiskt eller fetma är okej.  Det är en väldigt skillnad på att vara naturligt smal, och se ut som Victoria Beckham. Victoria har utstickande knotor och håligt ansikte för att hon har bantat så. Ungefär som en unga pojkar ibland kan se ut. Personligen så tycker jag att alla kroppsformer är vackra, det handlar inte om vikt eller fett, utan om vad som ser naturlig ut. Vissa "klär" i att ha smal kropp, andra i en kurvigare.

Men jag vill ändå be om ursäkt till er som tagit illa vid er. Jag borde uttryck mig tydligare. Det måste vara förjävligt att ständigt få frågan om man äter och ordentligt osv. Men det var alltså inget attack mot er, utan mot nerbantade Victoria. För hon är inte naturlig. Kolla bara på bilden nedanför, där är hon naturligt smal och ser hälsomsam. Det är uppenbart att Victoria, som hon ser ut nu, inte kan liknas vid er som är naturligt smala, utan hon är ett skelett.


(Modette.se)

Kommentarer
Postat av: mira

Finns dock folk som ser ut som Victoria fast naturligt. Är själv väldigt benig och har inte mycket kurvor, finns inget jag kan göra åt saken.

2009-02-19 @ 22:36:40
Postat av: Rebecca

Mira: Jag har kompisar som är (citat Dennis) size zero. Och visst fan är det skillnad på hur dom ser ut och på hur Vickan ser ut. Man SER vad som är naturligt och vad som egentligen inte är menat att vara ens kroppsform. Precis som man på Vickan ser att hon är nerbantad, liksom många andra celebriteter.



Jag håller helt och hållet med What not to wear. Herregud, måste alla göra en höna av en fjäder och go all aggro bara för att man klagar på en tjej som bantat ner sig. Take a chill pill.

2009-02-20 @ 12:35:30
Postat av: Mira

Hade hon skrivit "Fan va okvinnligt att vara såhär fet" så hade ju hela helvetet brutit löst.

Är bara trött på att folk tror att det är rätt att se ner på smala. Men jag förstår att den här bloggaren inte menade det så.

2009-02-20 @ 16:23:57
Postat av: sandra

"Victoria har utstickande knotor och håligt ansikte för att hon har bantat så. Ungefär som en unga pojkar ibland kan se ut." - OCH unga flickor skulle jag vilja lägga till, det är inte bara pojkar som kan få den där looken kring puberteten utan även flickor.



och är det inte dags att posta den här bilden om hur Rihanna såg ut efter misshandeln?



http://unbambino.se/2009/02/20/bild-pa-rihanna-efter-misshandeln/

2009-02-21 @ 10:06:50
Postat av: Anonym

du suger på o uppdatera ! nu slutar jag läsa din blogg iaf

2009-02-21 @ 13:53:44
Postat av: Fantasy Girly

Men kom igen då! Okej, ska hon skriva "Som små pojkar, små flickor, gamla lärare, svaga brandmän..." Unga pojkar var ett EXEMPEL! Och varför är det en stor skandal att hon skriver att hon är trött på att man nästan måste banta ihjäl sig för att betraktas som snygg?? Det är ju sant! Vissa är inte så där pinnsmala som hon är, men media skriker hela tiden ut att man måste vara smal, och folk mår dåligt av det! Jag tycker att det är bra att hon skriver vad hon tycker!



Go What Not To Wear! Men du måste bli bättre på att uppdatera, jag vill ha mera!

2009-02-21 @ 18:05:19
URL: http://fantasygirly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0