Avundsjuka

Nåogt jag tycker är underligt, är att man idag inte kan säga något negativt om någon utan att bli anklagad för att vara avundsjuk. Jag förstår att man säga så om någon sitter och skriver negativt saker om någon annan liv. Men kläder? Om jag säger att det är fult att ha stövlar på sig på en filmpremiär så betyder det alltså att jag är avundsjuk för att jag inte får ha stövlar på en filmpremiär? Det går inte riktigt ihop...

Jag är inte avundsjuk på Blondinbella, jag skulle aldrig vilja leva det livet hon gör. Visst skulle jag vilja ha den makten hon har, men priset hon fått betala för framgången är för högt för mig. Att som 18 åring inte kunna vistas på offentliga platser, få dödshot och aldrig ha tid för vänner är inget jag strävar efter. Däremot beundrar jag henne, har följt henens blogg sen den startades och hon har inte alls haft någon kometkarriär som vissa påstår. Hon har jobbat hårt för framgången hon har.

Jag startade den här bloggen för jag tyckte att jag tycker modebloggar nuförtiden är så seriösa. Vilket är bra, jag tycker Elin Kling, Sofi och co är grymma, men det behövs någon som skojar lite också. Mode kan vara vackert, men det lämnar jag till proffsen, jag försöker bara underhålla. Och uppenbarligen är det att skriva negativa saker om andras kläder osm fungerar, varför skulle denna bloggen annars ha en hel del läsare, medan min vardagsblogg om mitt eget liv, tankar och åsikter inte har mer än högst 20 läsare om dagen?

Jag gillar att underhålla er, men jag försöker även slänga in åsikter kring skönhetsideal m.m i bloggen. Ska jag skriva mer om sådant tycker ni? Eller är innehållet idag bra som det är?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Svar: För det första så respekterar jag till 100% att alla inte vill jobba som värdinna/glamourmodell. Så är det ju med de flesta yrken, de passar inte alla:) Och för det andra så är jag aldrig naken på mina jobb, haha. Bikini är för mig ingen stor grej, jag har ju bikini på stranden och visar lika mkt hud där som jag gör på scenen. Och ibland jobbar vi i kjol/shorts + linne eller klänning också för den delen, så så "nakna" är vi inte:) Sen skulle jag vilja påstå att lönen i den här branschen varierar oerhört från tjej till tjej och från jobb till jobb. Och just Moore-, Slitz- eller FHM-turné har jag personligen aldrig jobbat för. Som jag skrev tidigare, jag respekterar att du aldrig skulle vilja byta jobb med mig, men man kanske inte ska yttra sig om en bransch man uppenbarligen inte är så insatt i:)

2009-01-07 @ 16:00:03
URL: http://carolinefranzen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Jag säger inte att branschen är felfri, för det är den verkligen inte! Som jag skrivit tidigare i min blogg så tycker jag att det är sorgligt att vissa tjejer (ofta unga, nya och naiva tjejer) låter sig bli utnyttjade bara för att de så gärna vill synas. Det tycker jag är hemskt! MEN det gäller ju att vara lite smartare än så och inte låta sig bli utnyttjad tex genom att ställa krav och veta sitt eget värde. Tex tackar jag nej till många jobb för att de inte uppfyller mina "krav". Precis som du säger finns det en hemsk sida av den här branschen, men kom ihåg det gäller inte för alla individer som är aktiva inom den...

2009-01-07 @ 16:07:25
URL: http://carolinefranzen.blogg.se/
Postat av: Maria

Sv: Det är mycket jag inte tänkt på i det du skriver.. så tack för det :) Blir nog att ta en funderare angående bröstförstoring nu.



Sen vill jag säga att min förra kommentar vart lite fel, läste inte allt och tänkte inte efter. Men i ditt inlägg här över så håller jag helt med dig!:)

2009-01-07 @ 16:19:58
URL: http://marianehvvonen.blogg.se/
Postat av: Mikka

Tycker du ska köra på som du gör! Älskar din blogg, får mig ett gott skratt varje gång du uppdaterar. Fortsätt på samma bana!

2009-01-07 @ 18:02:56
URL: http://ihregrenskans.blogg.se/
Postat av: Anonym

fortsätt som du gör nu, din blogg är bäst!:)

2009-01-07 @ 20:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0